Test

Nu finns Wellspect HealthCare Sverige på Facebook

Sedan november 2015 har Wellspect HealthCare Sverige, tillverkare av den välkända tappningskatetern LoFric, en egen sida på Facebook. I och med den finns det alltså ytterligare en möjlighet för alla användare till direkt kommunikation med företagets kundtjänst vid sidan av telefon och mejl.

Det är Anna Dulén på Wellspect’s svenska kundtjänst som varit den drivande bakom sidan som hon sköter med hjälp av bland andra kollegan Gunilla Olsson.

- Det har varit otroligt spännande att se hur vår sida tagits emot, säger Anna. Än så länge har vi bara fått positiv feedback.

Tanken är att bli mer tillgänglig och synlig i medier där användarna själva befinner sig. Ett par gånger i veckan uppdateras sidan med fakta och nyheter om terapi och företagets egna produkter. Men även med praktiska tips som användare kan ha nytta och glädje av i sin vardag oavsett vilken produkt de använder. Anna Dulén fortsätter:

- Vi vill fungera som en hjälpande hand att förmedla rätt information om RIK, men även "allt runtomkring" för att underlätta efter en skada eller diagnos. Målet med vår närvaro på Facebook är att hjälpa varje person att öka sin livskvalitet och hitta rätt i det som ibland kan uppfattas som en djungel av ny information.

Välkomnmen alltså att ta kontakt eller följa oss även på Facebook.

--------------------------------------------------------------------------------------

Notera dock att Wellspect HealthCare och dess representanter på Facebook inte är hälso- och sjukvårdspersonal. Vi hänvisar därför alla vårdrelaterade frågor till ansvarig sjukvårdspersonal.


Inköp/beställningar hänvisas fortsatt per mejl till sweorder@wellspect.com.
Facebook Sweden
Dela